2. Beskid Rajd

        A je to tady zase, Asport jel do Polska. Po delší odmlce jsme se opět vydali za polskými kolegy podívat se, jak se jim daří v pořádání malé RC rally. Díky volnému termínu, kdy se u nás nejely žádné závody, ve kterých se snažíme urvat nějaké ty body, byla volba jasná. Sobota 3.6.2017 byla tedy dalším termínem, kdy se ukážeme v zahraničí a nebylo to ani o měření sil, ale spíše se pobavit ve výborné atmosféře, kterou vždy na těchto závodech zažíváme. Dalším důvodem je, celý tento stále nový šampionát podpořit a předat si i nějaké ty zkušenosti. 

        Je 8:00, máme sbaleno, usedáme do auta a vyrážíme směr Bielsko Biała ke sportovní hale BBOSiR. Před námi je cesta cca 170km a město Bielsko Biała se nachází asi 40km za hranicemi. Po celou dobu se jede převážně po dálnici a tak ji zvládáme za necelé 2,5h a to i se zastávkou na snídani a kafe. Přijíždíme na místo závodu a na parkovišti před halou BBOSiR, kde pomalu vzniká krásná asfaltová trať. Trať je rozdělena na dvě části. Jedna měří cca 500m a druhá 600m a celkově máme jet 10RZ, kdy ta poslední se jede spojená a bude tedy měřit něco kolem 1.100m.

        Zakládáme servis, vybalujeme věci, stavíme altán a plníme sprchu. Ano, není to překlep, měli jsme sprchu, a i když to ze začátku vypadalo, že nebude potřeba, osvěžení se později hodilo. Chystáme auta a jdeme si pro startovní čísla. Startovné stojí 20Zl, což je asi 120kč. Po dokončení tratí jdou vozy do UP a je krátká rozprava před startem, který je plánovaný na 11:00. 

        Na startu je 13 posádek a první RZty se startují po 2 minutách a to proto, že jsou stanovení čističi tratě a nevíme, zda se budeme stíhat střídat. Čističi trati jsou zde stanovení rozpisem a každý má svého, který jde nikoliv před jezdcem, ale až za ním a zároveň kontroluje správné projetí tratě.

        Je odstartováno. Určitě nejvíce jsme byli zvědavý na to, jak polští kolegové za tu dobu co jsme tam nebyli, zrychlili. A musíme uznat, že se opravdu snaží. Všichni zrychlují a jde to vidět i na výsledných časech, kdy se na nás pomalu dotahují. Hodně rozšířený závodní podvozek je zde XV-01 a tak jsme rádi, že můžeme přispět i svými zkušenostmi a pomáháme trochu ladit tyto stroje k lepším výkonům.

        Je čas oběda a tak se jedou koupit klobásy, které se grilují přímo u tratě a každý si bere, tak jak má hlad a čas. Klobásky byli opravdu dobré a my děkujeme za pozvání na oběd. Nyní je čas pokračovat v závodě.

        Po 5 RZ vede Michal před Davidem a na třetím místě se drží Dan, který jede 2WD. Za zmínku ale stojí hlavně zrychlující polští jezdci, kteří Danovi zdatně dýchají na záda. V půlce závodu musíme uznat, že tratě se opravdu povedly, jsou rychlé, technické a místy pro nás mají překvapení v podobě vyházeného štěrku do zatáček. Je opravdu zajímavé sledovat průjezdy těchto zatáček, kdy to prostě moc nečekáte, nebo spíše na ni zapomenete.  Dojíždíme 10RZ a závod je u konce. Výsledky najdete pod tímto článkem a čas nejrychlejšího jezdce byl něco přes 30min.

        A jde se balit, kdo chce, dává ještě poslední klobásy a mezi tím uklízíme trať i zázemí. Závod byl opravdu skvělý, pobavili jsme se, tratě byly super a spolu s výbornou atmosférou to byla dobře strávená sobota. Děkujeme pořadatelům, že nás na takovou akci pozvali a rádi přijedeme zase. Teď už nás čeká jen cesta domů a s malou zastávkou na zmrzlinu přijíždíme do Otrokovic něco kolem 19:30. Fotogalerii a výsledky s této akce najdete v odkazech pod tímto článkem.

VÝSLEDKY          FOTKY