Asport jede do Popradu

Asport jede do Popradu:

Vše začalo 11. 4. na Velíkové, kde jsme byli na závodech série Intercupu. Zde se objevil i Miki Sisák ze Slovenska s myšlenkou uspořádat v rámci Popradského modelářského dne historicky první RC rally závod na Slovensku. Tato nabídka se nám hned od první zmínky zalíbila. Mezi jezdci aktuálního závodu se strhly mohutné diskuze a tak to vypadalo i na velmi hojnou účast. Dále následoval klid před bouří .

I když do oficiálního termínu této akce bylo ještě daleko (19. – 20. 6.), náš tým se o účasti bavil snad na každém závodě a při každé příležitosti, kdy to jen bylo možné. Nejenom, že jsme řešili organizační věci, ale i vymýšleli čím ještě přispět. Nakonec David realizoval již delší dobu řešenou myšlenku RC auta s vozíkem a Michal začal vymýšlet stan nad naše RC auta a to vše samozřejmě s logem Asportu.

A tak čas se krátil a Miki s Michalem začali domlouvat podrobnosti ohledně naší cesty, na kterou se k nám připojili i Roman Kalík a Petr Bábek. Konečná podoba naší domluvy byla super a to v podobě proplacení ubytování a části nákladů na dopravu, takže výlet skoro zadarmo.

Čtvrtek 18.6. 16:00 :

Vše kolem dopravy měl na starost Michal a den před odjezdem bylo domluveno, že se nabalí všechny věci do auta, ať víme, jak se tam poskládáme. První zastávka u Romana a po naskládání věcí se jede do Zlína balit ostatní členy výpravy. Další na programu je Petr, který ale nekomunikuje a tak se mění plán a jede se k Davidovi, který avizoval spoustu věcí a že neví, jak se to do auta vše vleze. Obavy byly ale zbytečné a tak se pokračuje k Danovi. Zde se organizují všechny věci, a protože Petr stále nezvedá telefon, vypadá to, že jedeme jen ve čtyřech. Auto je nabaleno a Michal je rozhodnut, že jedeme ve čtyřech, když …….. Petr se probudil a tak se jede balit i on.

Auto je komplet nabaleno a všichni mají instrukce, kde mají čekat následující den.

Pátek 19. 6. 8:00:

Den odjezdu a do auta postupně přisedají všichni účastníci a bez problémů opouštíme Zlín krátce po 8 hodině. Cesta probíhá v klidném tempu a to i přes mnoho uzavírek, které nás zpomalují. Nicméně nikam nespěcháme a tak nás to netrápí.

Asi po 3 hodinách cesty děláme krátkou zastávku na slovenské dálnici a pokračujeme směr Poprad, kde hledáme náš domluvený hotel Tatra. Při příjezdu na parkoviště potkáváme další známé tváře z našich končin a jdeme se hromadně ubytovat.

12:00 na hotelu vše domluveno a tak s doklady přistupujeme k paní recepční, která hned první jméno na seznamu nemůže najít. Nicméně paní našla ihned řešení a tak i s věcmi putujeme na hotelový pokoj. Věci odhazujeme kamkoliv, kde je to možné a jdeme na oběd do hotelové restaurace.

14:30 již balíme věci, které jsou potřeba pro závod, a vyrážíme do místa konání a kolem 15 hodiny vjíždíme na parkoviště Poprad Arény. Zde nás už vítá Miki, který pobíhá kolem vytyčené trati a je nešťastný z počasí, které nám nějak nepřeje. Průtrž mračen, která se přehnala nad Popradem a udělala z části tratě doslova bazén a tak se trať zkracuje.

18:00 oficiální start historicky první RC rally na Slovensku a na trati se objevuje první závodník. Po krátké chvilce se zastavují i kolemjdoucí a sledují, co se to děje před arénou.

Po odjetí 5RZ se nám začíná stmívat a tak jezdci nasazují světelné rampy a pokračujeme v závodě, který končí krátce po 22 hodině. V této hodině nikdo ani neřeší celkové výsledky (přibližně víme, jak to dopadlo) a ubíráme se zpět na hotel.

Následuje rychlý sled událostí: panák, sprcha, panák, obléct, panák, nezapomenout peníze, panák a jde se do města. Následuje dlouhá noc, kde se událo ….. CENSORED.

Dobré ráno Poprade – sobota 7:30:

Překvapivě po náročném večeru jsou všichni z naší výpravy vzhůru a odcházíme hromadně na snídani, která je formou švédských stolů. Snídaně je za námi a tak se jde balit. 8:30 opouštíme hotel a opět směřujeme do Poprad Arény, kde dnes budeme předvádět své umění před diváky. Časy se neměří a je to pojato jako show.

9:00 a otevírají se brány Poprad Arény a první návštěvníci se tlačí do zatím prázdné haly. Od této doby jsme viděli spoustu hezkých modelů, něco jsme předvedli, pobavili se s lidmi a poobědvali výborný gulášek.

V odpoledních hodinách se vyhlašují výsledky naší RC rally a jak to dopadlo pro naši výpravu?

- David 4. místo

- Roman 6. místo

- Michal 8. místo

- Dan 9. místo

- Petr 16. místo

Čas se krátí a nezadržitelně se blíží 18 hodina, kdy se brány Poprad Arény opět uzavřou. Ještě před samotnou zavíračkou následuje tombola, kde se losuje přes 40 bohatých cen. A tak všichni jsme rozložili své tombolové lístky a očekáváme vylosování samozřejmě jak jinak než první ceny . Nakonec jediný kdo něco vyhrál, byl Petr, který si odváží RC kamión.

18:00 Aréna se uzavřela návštěvníkům a my jdeme balit a dořešit finanční záležitosti. Asi kolem 19 hodiny je vše úspěšně vyřešeno a dobaleno, následuje poslední foto před arénou a po pár kilometrech míjíme konečnou ceduli Popradu a tím se loučíme.

Následuje cesta zpátky a do Zlína vjíždíme krátce před 23 hodinou. Každý člen naší výpravy je v pořádku doma a přivážíme si zážitky, fotky a video.

Poděkování:

Na závěr našeho článku chceme poděkovat Miki Sisákovi za možnost zúčastnit se této super akce a za krásné tratě, které se sice neodjely všechny, ale třeba příští rok bude počasí lepší. My jsme si skvěle zajezdili a máme na co vzpomínat. Určitě nesmíme zapomenout firmu HTmodel, díky které nás výlet vyšel na pár drobných, a zároveň jsme se podívali na krásnou modelářskou výstavu.